Kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pit1916
    Classic
    • 2010
    • 3

    Kilka pytań

    Zamieszczone przez szkoda
    ....nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

    Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:
    dobrze byloby sie zapytac o KONKRETY, czyli jakie to problemy (osady?)
  • Magik35
    Drive
    • 2009
    • 42

    #2
    Kilka pytań

    To mój pierwszy post więc
    Witam szanownych użytkowników.
    Stałem się od niedawna użytkownikiem Octavii II więc postanowiłem dołączyć do waszego grona.
    Jako że owa octavia to moja pierwsza skoda, pierwszy diesel i na dodatek pierwszy automat ma parę pytań w związku z tym :-)
    Na początek
    Kupiłem octavie kombi 2.0 tdi 140km DSG z 2005 roku.
    Autko zadbane z ks i przebiegiem 150 tys km, znam poprzedniego pierwszego właściciela więc wiem że o auto był dbane.
    Wiem również, że nie była wymieniana turbina ani sprzęgło, wiec teraz kilka pytań laika
    Jakie będą objawy tego że owa turbina się kończy bądź skończyła?
    To samo pytanie dotyczy dwumasy i sprzęgła. Co do tych ostatnich rzeczy to kolejne pytanie Czy jeżeli mam automat to to zużycie i żywotność dwumasy i sprzęgła jest większa niż przy skrzyni manualnej czy nie ma to znaczenia.
    Kolejna pytanie
    występuje taki objaw,że jak jadę powyżej 100 km/h to przy przyspieszaniu od strony silnika słychać takie delikatne zgrzytanie po odjęciu gazu to ustępuje. Co to może być?
    Następne pytanie to rozrząd, był wymieniany przy 100 tyś km , przy jakim przebiegu następna wymiana?
    Na chwilę obecną to tyle :-)
    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Slyszysz karetke jak jedziesz. Jak nie to jeszcze turbina pociagnie.

      Zywotnosc dwumasy przy automacie wg. mnie jest podobna jak na manualu.


      Rozrzad mozna przyjac ze przy 90kkm
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • S3 CHRIS
        Elegance
        • 2006
        • 979
        • Octavia I (1U2)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #4
        objawy padnietej turbiny
        1.brak mocy
        2.szary dym za tobą
        3.coś strzeli pod maską
        4.będzie coraz bardziej swiszczec

        z resztą jak przedmówca mówi
        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

        Komentarz

        • mariush19
          Rider
          • 2009
          • 634
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Mi wydaję się ze dwumasa wytrzyma wiecej w automacie ze względu na mniejsze przeciążenia wynikające z poślizgu sprzęgła hydrokinetycznego np. przy ruszaniu. Nie wiem akurat jak jest w DSG ale przeważnie dopiero 3-4 bieg jest załączony "na stałe" bez poślizgu. Jeśli się mylę prosze mnie poprawić.

          Komentarz

          • Magik35
            Drive
            • 2009
            • 42

            #6
            dzięki za rozjaśnienie sprawy

            mam natomiast jeszcze takie pytanie
            Chodzi mi o olej w skrzyni DGS
            Co ile się go wymienia?
            Jaki to jest olej?
            Ile trzeba go kupić?
            Ile miej więcej kosztuje litr?
            Czy trzeba tą wymianę zrobić w ASO czy wymienią mi go w warsztatach zajmujących się wymianą olejów?
            Jaki ew koszt wymiany takiego oleju?


            pozdrawiam

            Komentarz

            • Maru 123
              RS
              • 2008
              • 4660

              #7
              Zamieszczone przez Magik35
              Co ile się go wymienia?
              co 60lub70kkm już nie pamiętam dokładnie. jest to olej ATF którego specyfikację moga podać ci w ASO. wymiana to koszt około 700zł w favchowej firmie zajmującej się tylko automatami
              1.8T AGU L&K

              2.0TDI BKD ELEGANCE

              TOYOTA LAND CRUISER J95

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                Zamieszczone przez Magik35
                dzięki za rozjaśnienie sprawy

                mam natomiast jeszcze takie pytanie
                Chodzi mi o olej w skrzyni DGS
                Co ile się go wymienia?
                Jaki to jest olej?
                Ile trzeba go kupić?
                Ile miej więcej kosztuje litr?
                Czy trzeba tą wymianę zrobić w ASO czy wymienią mi go w warsztatach zajmujących się wymianą olejów?
                Jaki ew koszt wymiany takiego oleju?


                pozdrawiam
                co 90 tys wraz z filtrem
                jaki olej tylko orginał
                6l +/- 90zł
                proponuje ASO jak jakis warsztat sie podejmnie czemu nie
                ok150zł
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Co 60tys wymiana oleju w DSG

                  Wymiane przeprowadza tez warsztaty ktore zajmuja sie automatami, ale ja polecam tylko takie ktore robia tylko automaty, a nie jeszcze 30 innych rzeczy w autach.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Magik35
                    Drive
                    • 2009
                    • 42

                    #10
                    wstyd sie przyznać ale na początku nie załapałem o co z tą karetką chodzi :-)))
                    teraz już wiem i niestety jak jest zimny to już dość wyraźnie karetkę słyszę.
                    Pytanie ile jeszcze pociągnie mi ta turbina, jakie ew koszty i czy opłaca się regeneracja?

                    Natomiast mam też inny problem, a mianowicie ubywa mi płyny chłodniczego.
                    Za pierwszym razem zeszło mi poniżej minimum jak autko mocno butowałem na trasie, a teraz ostatni jak stało kilka dni i ledwo ruszyłem a tu już kontrolka się zapaliła że poniżej minimum. Olej jest czysty i nie przybywa go, również płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju, autko stoi pod chmurką więc trudno mi sprawdzić na podłożu czy są jakieś wycieki. Co o tym myślicie i jak sprawdzić co to może być.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Dolej plynu i obserwuj.

                      Rozumie ze to BKD uzywane, wiec mozliwe ze czas na nowa glowice lub jej naprawe i dlatego ktos sprzedal auto :diabelski_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Magik35
                        Drive
                        • 2009
                        • 42

                        #12
                        Tak to BKD.
                        Znam poprzedniego( pierwszego właściciela) on nie miał tego problemu.
                        Jak sprawdzić czy z głowicą jest wszystko ok?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Puki co wlej plyn G12+ i obserwuj czy poziom sie zmienia, czasem plyn paruje, moze nie trzeba juz siac paniki :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Magik35
                            Drive
                            • 2009
                            • 42

                            #14
                            ja dolewam Dynagera (chyba tak sie pisze) ten G12+ jest lepszy??

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              No to mieszasz to co wlala fabryka z jakims wynalazkiem. Dla mnie podstawowy blad.


                              20zl kosztuje 1l koncentratu, mozna go smialo dolewac do plynu ktory byl fabrycznie, albo rozcienczyc z woda destylowana w odpowiedniej proporcji i wymieniamy wtedy wszystko.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Magik35
                                Drive
                                • 2009
                                • 42

                                #16
                                To co teraz zrobić ?
                                Kupić ten G12+ i dolewać czy całkiem wymienić płyn na nowy?
                                Czym się różni G12+ od G12++ i który wybrać?

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Plyny G12 wystepuja podobno jako koncentat i jako zwykly, chociaz ja tylko widzialem ten koncetrat.

                                  Auto juz dobre kilka lat masz, a plyn po kilku latach tez sie zmienia, bo traci wlasciwosci. Sa jakies urzadzonka na serwisach co sprawdzaja stan plynu. Mozna sprawdzic.

                                  Jak juz lejesz ten, to dolej, jak bedzie cos padniete to i tak czeka Cie wymiana plynu
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • S3 CHRIS
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 979
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Plyny G12 wystepuja podobno jako koncentat i jako zwykly, chociaz ja tylko widzialem ten koncetrat.

                                    Auto juz dobre kilka lat masz, a plyn po kilku latach tez sie zmienia, bo traci wlasciwosci. Sa jakies urzadzonka na serwisach co sprawdzaja stan plynu. Mozna sprawdzic.

                                    Jak juz lejesz ten, to dolej, jak bedzie cos padniete to i tak czeka Cie wymiana plynu
                                    g12++ tylko koncentrat jak ktoś kupił niech napisze jakis nr katalogowy
                                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                    Komentarz

                                    Pracuję...